Kiedy możesz zacząć ćwiczyć po porodzie?

Kiedy po raz dwutysięczny słyszę pytanie: kiedy mogę zacząć ćwiczyć po porodzie żeby szybko schudnąć to powątpiewam w swoje powołanie.

Oddycham przeponowo. Następnie piersiowo. I powoli. Biorę głęboki wdech i wydech i jak każdy fizjoterapeuta powtarzam wszystko 10 razy.

Jestem bardzo cierpliwa.

I kocham swoją pracę.

Jak wiesz, kocham również prowadzić Szkołę Rodzenia.

Potem odpowiadam: ćwiczyć po porodzie możesz zacząć po badaniu ginekologicznym, które ma miejsce na 4-6 tyg od wyjścia ze szpitala. Jeżeli statyka Twojego narządu rodnego jest prawidłowa, mięśnie dna miednicy aktywne i silne, nie gubisz moczu ani gazów to teoretycznie powoli możesz zacząć wracać do aktywności sportowej.

Mina ciężarnej- szok. Jak to??!! Mam być gruba po ciąży!? Muszę ćwiczyć!! Muszę być FIT MAMAAAA!!

Oczywiście, że możesz być fit mama. Oczywiście, że możesz pięknie wyglądać i dbać o swój wygląd, zdrowie i figurę. Ale po połogu. Po badaniu. Co nie znaczy oczywiście, że w połogu nie możesz robić nic. Możesz spacerować, maszerować, rozciągać się oraz aktywizować spokojnie dno miednicy. Ale najważniejsze jest to, żebyś poświęciła czas połogu na regenerację. Na odpoczynek, na sen.  Twój organizm przez 9 miesięcy troszczył się o Twoje dziecko wykonując niesamowitą pracę, teraz prawdopodobnie karmisz piersią, być może miałaś ciężki poród lub trudno było Ci się usamodzielnić po CC? Być może masz w domu starsze dzieci, które potrzebują Twojej uwagi?

Na ćwiczenia, na powrót do figury sprzed ciąży przyjdzie czas. Musisz wiedzieć, czy na pewno Twoje ciało jest już gotowe.